לבחור מורה לפסנתר זה צעד חשוב שישפיע על תהליך הלמידה, על קצב ההתקדמות ובעיקר על ההנאה שלכם משיעורי הפסנתר ובגלל זה חשוב לעשות את הבחירה הנכונה ולהקדיש מחשבה לכך. הנה כמה עצות וטיפים שימושיים. בהצלחה בבחירת המורה לפסנתר.

מה חשוב במורה לפסנתר

מורה לפסנתר צריך להיות מורה מספיק מקצועי ומלומד כדי ללמד אתכם איך לעשות בצורה הטובה ביותר כל דבר הקשור בנגינה ומה הם הדברים שכדאי להקפיד עליהם. המורה לפסנתר צריך להקפיד שתנגנו בטכניקה טובה כלומר להוציא צליל נקי וטוב מהפסנתר ולנגן במהירויות שאתם צריכים לנגן: את כל הדברים האלה מורה טוב לפסנתר אמור לפתור.

מקצוענות בפסנתר

בעייה נפוצה ועיקרית בתחום מורי הפסנתר היא שנגנים שהתחילו לנגן והתלהבו מהרעיון כעיסוק מתחילים להציע עצמם כמורים גם הם לא ממש יודעים את הטכניקות הנכונות לנגינה (“מספיק שאני מנגן טוב”). וכאן יש טעות חמורה ולפעמים גם כמעט בלתי הפיכה. שאנחנו מתחילים ללמוד לנגן בפסנתר אנחנו מתחילים לפתח המון הרגלים.
ההרגלים הכביכול קטנים האלה עושים את ההבדל בנגן בינוני לנגן טוב ולנגן מעולה ולכן חשוב לקבל מההתחלה את ההרגלים הנכונים ביותר ממורה מקצועי לפסנתר כדי שנוכל אחר-כך לנגן עם טכניקה בפסנתר ולא נתקל בקשיים עקב הרגלים לא נכונים בנגינה.

האווירה בשיעורים חשובה לא פחות

פרט למקוצעיות של המורה לפסנתר חשובה מאוד גם ההרגשה שהוא נותן לכם בשיעורים כלומר הכימיה בניכם. חשוב שתרגישו נוח עם המורה לפסנתר: נוח לשאול שאלות, נוח לטעות – חשוב מאוד ובעיקר כיף!
אם השיעורים לא יהיו כיפים לא יהיה לכם חשק להגיע באופן קבוע, לא יהיה לכם חשק להתאמן בבית וההתקדמות תהיה איטית, בגלל זה מאוד חשוב ששיעורי הפסנתר יהיו מהנים ושתרגישו טוב עם המורה.
כל הדגשים האלו אפשר כמובן לבדוק רק בצורה של בדיקת המורה בשיעור או שניים לנסיון וזה שווה את הכסף שתחסכו על שיעורים עם מורה שלא מתאים לכם ולא יקדם אתכם.

מורה טוב מבית טוב

בין היתר חשוב גם דרך איפה הגעתם למורה לפסנתר שלכם. אם המורה שלכם נמצא רק בפתקים על איזה לוח מודעות אבל לא מפורסם באתרים שונים או בחנויות שונות חשוב לבדוק שהמורה אכן מלמד מספר לא קטן של תלמידים ולשמוע המלצות מהם. החשיבות של זה היא בנסיון של המורה וביכולת שלו לאתר מיד בעיות קריטיות בנגינה ולהציע פתרונות בדוקים.
לשים לב! לכן כשאנחנו בוחרים מורה לפסנתר חשוב לבדוק מה הרקע שלו ולשים לב בשיעור אחד או שניים של נסיון האם הוא שם דגש בצורה נכונה על הפרטים הקטנים.

לקנות בזול ולשלם ביוקר

נקודה אחרונה היא המחיר – ישנו פיתוי גדול לחסוך כסף ולחפש את המורה לפסנתר הזול ביותר, אבל זאת טעות חמורה. מורים זולים הם בדרך כלל מורים זולים!
מורה יקר יותר הוא בדרך כלל מקצועי יותר, עם נסיון רב יותר ויוכל לקדם אתכם בכמה רמות יותר אך בחצי מהזמן, לכן לחשוב שחסכתם כסף אם לקחתם מורה לפסנתר זול יותר זאת פשוט טעות גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת ניצול זמן.
אז זהו, בהצלחה עם המורה לפסנתר שלכם!